MEGOSZTÁS
Fotó: pixabay.com

A mindenapi teendők közepette nem árt néha lazítani, de nem tudjuk minden egyes kimerítő periódus után megtenni, hogy wellness központba menjünk. Mindenesetre egy estét csenhetünk magunknak és wellnesst varázsolhatunk a fürdőszobánkba.

Forrás: Unsplash.com/Jared Rice

Először is engedjük tele a kádat kellemesen meleg, 36-38 fokos vízzel! Cseppentsünk bele illóolajat! Óvatosan helyezzünk el a kád sarkaiba néhány gyertyát, amiket meggyújtunk! Kapcsoljunk be olyan zenét, amely a lelazulást, relexációt segíti, és ne kapcsoljuk fel a villanyt!

Üljünk bele a kád meleg vízébe, és csak pihenjünk. Élvezzük az illóolajok illatának áradását, a gyertyák fényét és a zenét. Időnként vegyünk mély levegőt, lélegezzünk mélyeket, ugyanis ezek a lélegzetvételek is segítik a lazulást.

A citrusos illóolajok, mint narancs, citromfű, mentaféle energiával töltenek fel, a levendula pedig kifejezetten nyugtató hatással van testre, lélekre. Az eukapilpusz illóolajat akkor válasszuk, ha nátha, megfázás is gyötör bennünket, ugyanis ennek az olajnak az illata az orrnyálkahártyát éri el és fellazítja a váladékokat. Olyan olajat válasszunk tehát, amilyen hatást szeretnénk elérni, amilyen tüneteinket szeretnénk enyhíteni.

Fotó: pixabay.com

Ha valaki nem szereti az illóolajokat, fürdősót is használhat. Ezek között is vannak olyanok, amelyek nyugtatnak, mások pedig energetizálnak.

Akár illóolajat, akát fürdősót választunk, mindig olvassuk el a csomagolásukon a használati utasítást és azt, hogy milyen hatás érhető el velünk, így biztosan a megfelelőt visszük haza.

Körülbelül 20 percet üldögéljünk a kád vízében, ennyi elég és ekkora már amúgy is hűlni kezd a víz. Ha végeztünk, ne felejtsük el elfújni a gyertyákat, másként bajt okozhatnak.

Ha szeretjük az illatokat keverni, többféle illóolajat is csepegtethetünk a vízbe, de ha egyfélét használunk, illatos gyertyákkal is diszíthetjük a kád sarkait.