MEGOSZTÁS

A tél  közeledtével mindannyian szeretnénk felmelegíteni a testünket. Erre a legjobb és legegészségesebb módszer a szauna. Jó levezetés, kikapcsolódás egy fárasztó nap után, és nem utolsósorban méregtelenítő hatású.

Az északi népek már ezer évvel ezelőtt is használták a szaunát betegek gyógyítására, hiszen a magas hőfok elpusztította a baktériumokat. Az 1936-os olimpián a finn sportolók eredményességét is a rendszeres használatának tulajdonították. Jótékony hatását orvosok is igazolják. Több típusa létezik, hazánkban mégis a forró, száraz levegőjű finn szauna a legelterjedtebb. Mesterséges lázat idéz elő ez a meleg levegő a testünkben, aminek hatására fokozódik a vérellátásunk és felerősödik szervezetünk öngyógyító képessége. Kiürülnek a testünkből a méreganyagok, így a bőrünk is megtisztul, puhává válik.

Néhány alapszabályt azonban fontos betartanunk ahhoz, hogy a szauna előnyünkre válhasson:

1. Kerüljék a szaunázást azok , akik vérkeringési vagy szívproblémákkal küzdenek, epilepsziások, esetleg erős ízületi gyulladásban szenvednek, mivel túl nagy igénybevételt jelent a szervezetüknek.
2. Minden ékszert vegyünk le, mielőtt belépünk, hiszen a forró levegőtől felhevülnek a fémek is, így könnyen megégethetik a bőrünket.
3. Tizenöt percnél több időt egyszerre ne töltsünk a szaunában. A hideg zuhanyt követően törölközzünk meg, majd pihenjünk öt percet, csak azután lépjünk be ismét a kamrába. Ezt a sorozatot maximum háromszor ismételjük meg.
4. Tilos alkoholt fogyasztani a szaunázás előtt és alatt,, mert szívritmuszavar vagy ájulás lehet a következménye.
5. Szaunázás előtt célszerű lezuhanyozni, viszont utána töröljük magunkat szárazra, és így lépjünk be a kamrába.
6. Az ajánlott hőmérséklet fejmagasságban 80-90 fok, a páratartalom pedig 90 fokon 10 %-os legyen.
 7. Szaunázás után, a hideg vizes merülés előtt mossuk le magunkról az izzadságot, és csak utána használjuk a medencét.
8. Ne menjünk teli gyomorral az izzasztó kabinba. A szaunázást követően viszont pótoljuk az elveszített nedvességet, igyunk sok szénsavmentes ásványvizet.
9. Soha ne szaunázzunk reggel, munkába indulás előtt, mert utána nem tudunk kellően koncentrálni. A nap végén viszont kitűnő relaxáció.
10. Használjunk illóolajakat, de ne csöpögtessük tisztán a kövekre, csak vízzel elkeverve, mert könnyen tűz keletkezhet. Az illóolajakkal fokozhatjuk a szauna gyógyhatását. A menta megfázásra, emésztési zavarokra, a citrom fejfájásra, a levendula a stressz oldására alkalmas.

Tartsuk be a szabályokat, és a heti két alkalommal végzett izzasztó kúra meghozza az eredményt. Frissebbek, kiegyensúlyozottabbak leszünk, tisztább, puhább lesz a bőrünk, és az immunrendszerünk is hatékonyabban működik. 

Forrás: wellness-infok

1 hozzászólás

Comments are closed.