MEGOSZTÁS

Egy friss felmérés is igazolja a régi igazságot: általában a család nőtagjai döntenek a nyaralás részleteit illetően.

A maiUtazás.hu weboldal online felméréséből kiderül, hogy az interneten utazást vásárlók körében általában a nők választanak a lehetőségek közül és az ajánlatokat böngészve gyorsan, az első benyomásaik alapján döntenek.

a_nok_dontenek_a_nyaralasrol[1]A válaszadók ideális utazási ajánlatából kihagyhatatlan elem a félpanziós ellátás mellett a fürdőbelépő és a wellness szolgáltatások lehetősége, de a WiFi és az ingyen parkolási lehetőség is az elvárt alapszolgáltatás részét képezik a legtöbb utazónál. A netes vásárlók legtöbben az olcsóbb négycsillagos szállásajánlatokat keresik, utána következnek a középkategóriás háromcsillagos hotelek ajánlatai.

„A közösségi vásárlás egyik legjelentősebb részét továbbra is az utazási ajánlatok teszik ki, mára azonban az internetezők az utazás specifikus, szállásfoglalási rendszerekből továbbfejlesztett weboldalakat részesítik előnyben” – nyilatkozta Soós Csaba, a maiUtazás.hu-t is üzemeltető Utazok.hu kereskedelmi igazgatója.

„A maiUtazás forgalma az év első felében dinamikusan növekedett, így az egész évet tekintve várhatóan meghaladja a tavalyi évben elért 1 milliárdos közvetített forgalmat. A nyári időszakra vonatkozó nagyon biztató előjel, hogy áprilisban és májusban is közel a tavalyi forgalom dupláját értük el az akciós utazási portálunknál.”

Milyenek a közösségi vásárlók?

A maiUtazás oldalon tavalyi évben szállást foglalók körében elvégezett online kérdőíves felmérést több mint ezren töltötték ki. Ezek alapján az átlagos kuponos utazó nagyvárosban élő, 45-60 év közötti nő. Jellemzősen alkalmazott beosztásban, nettó 100-150.000 közötti átlagkeresettel rendelkezik, gyorsan dönt, és napi szinten legalább egy órát internetezik.

A felmérés főbb megállapításai a következők:
• az utazók 91%-a legalább egyszer utazik belföldön, a legtöbben évi 2-3 belföldi utazást foglalnak le
• az oldalon 68%-ban nők vásárolnak
• a vásárlók 64%-a azonnal, maximum 1-2 napon belül dönt az ajánlatok közül
• legnagyobb érdeklődés az alacsonyabb árfekvésű, négycsillagos szálláshelyek iránt van, utána következnek a középkategóriás háromcsillagos hotelek ajánlatai
• az ajánlat alapján választanak, így nem feltétlen hűségesek a szálláshelyekhez, a vásárlók mindössze 7%-a visszajáró vendég kedvenc szállodájába
• viszont rendkívül hűségesek a weboldalhoz, minden második vásárló folyamatosan a maiUtazás.hu oldalon foglalja le utazásait
• Az ideális utazási ajánlatban a legtöbb válaszadó szerint alapból benne van a félpanziós ellátás, a fürdőbelépő és wellness szolgáltatások lehetősége
• A válaszadók több mint felének elvárása az ajánlatoknál az ingyenes parkolás és WiFi lehetősége is, az alapszolgáltatás részeként az utazók említették még a késői távozás lehetőségét, az ajándék pezsgő vagy bor bekészítést is.

Forrás: Utazok.hu