MEGOSZTÁS
Az Aquapalota egyik medencéje Forrás: Gyulai Várfürdő honlapja

Elfogadta a Gyulai Turisztikai Nonprofit Kft. idei évre vonatkozó marketingtervét legutóbbi ülésén a fürdővárosi képviselő-testület. A Komoróczki Aliz ügyvezető által készített szakmai anyag számos érdekességet tartalmaz.

Az Aquapalota egyik medencéje Forrás: Gyulai Várfürdő honlapja

A fürdővárosban 2011 óta működik az úgynevezett helyi turisztikai desztinációmenedzsment-szervezet, amely összefogja az idegenforgalomban érdekelt feleket az önkormányzattól kezdve a szállodákon át az egyéb szolgáltatókig.

A jövőképpel kapcsolatban a szakmai anyag kiemeli, tíz év múlva Gyula nemzetközi minősítésű gyógyvízzel rendelkező fürdőjének és rendezvényeinek köszönhetően külföldön is ismert gyógydesztináció lesz, ahol különleges Szigeterődje további vonzerőt gyakorol majd a kül- és belföldi turisták számára.

Az utóbbi hét évben a vendégéjszakaszám folyamatosan emelkedett a városban, és a legnépszerűbb települések listáján elért előkelő helyezések is egyértelműen mutatják, hogy a város pozíciója folyamatosan erősödik. Az eddig rendelkezésre álló adatok alapján 2017 első tíz hónapjában Gyula összes szálláshelyén tíz százalékkal nőtt a vendégéjszakák száma.

A látogatók elsősorban a Várfürdő és az AquaPalota szolgáltatásait veszik igénybe, valamint a várat és az Almásy-kastély Látogatóközpontot keresik fel, amely attrakciók egész évben várják a vendégeket.

A gyulai vár Forrás: Turizmus Online

A nagy múltra visszatekintő Gyulai Várszínház is sokakat vonz, ahogy tavasztól őszig a további gasztronómiai és kulturális fesztiválok is tömegeket csábítanak a fürdővárosba. Közkedveltek a város fagylaltozói és cukrászdái is; ezeken túl pedig Gyula különleges miliője, természeti és épített környezete, valamint a helyiek vendégszeretete is hozzájárul a pozitív tendenciákhoz.

A szakmai anyag részletesen ismerteti a célcsoportokat és -piacokat. A felmérésből kiderül, hogy a legtöbben párban, családdal vagy baráti társasággal érkeznek Gyulára. Fő céljuk a strandolás és a pihenés, valamint a városlátogatás.

2018-ban a marketingkampányok és -aktivitások elsősorban belföldre, Romániára, Szerbiára, Csehországra és Oroszországra összpontosítanak.

Forrás: Turizmus Online