MEGOSZTÁS
Esti sízés Eplényben Forrás: siarena.hu

December elseje óta lehet síelni az eplényi sípályán, a többi hazai pálya fokozatosan kapcsolódik be a vérkeringésbe. Számos helyen történtek fejlesztések, és további beruházások várhatók.

Mátraszentistváni sípark Forrás: sípark.hu

A Chernel István Sí és Turisztikai Klaszter szezonnyitó sajtótájékoztatót tartott Kékestetőn, ahol szóba kerültek a hazai sípályákkal kapcsolatos aktualitások, az elmúlt évek fejlesztései valamint a várható beruházások – adta hírül a Chernel István Sí és Turisztikai Klaszter.

A rendezvényen elhangzott, hogy az idei síszezon jól indult, hiszen az egyik haza pályán, Eplényben már december 1-jétől lehet síelni. Azóta további pályákat is megnyitottak, Visegrádon és Mátraszentistvánon. Mindhárom helyszínen esti sízésre is lehetőség van.

További sípályák megnyitása várható a közeljövőben: Sátoraljaújhelyen december 22-én, Kékestetőn időjárás függvényében, várhatóan a két ünnep között. Ahol jelenleg még nincs kiépített hóágyúrendszer (Bánkút, Dobogókő, Nagy-Hideg-hegy, Normafa, Pécs ), ott még nem indult el síszezon.

Beruházás, tervezés

Az aktualitások mellett a rendezvényen számba vették a hazai síinfrastruktúrában eddig megvalósult és tervezett fejlesztéseket. Három helyszínen – Eplény, Mátraszentistván, Sátoraljaújhely már történtek komolyabb beruházások, a Normafa sípálya kivitelezési fázisban van, további három helyszínről – Dobogókő, Kékestető, Visegrád – pedig kormányhatározat született.

Az eplényi sípálya 80-100 ezer, míg a mátraszentistváni sípálya 45-50 ezer, a Zempléni Kalandpark 230 ezer, Kékestető 200 ezer látogatót látogatót vonz évente – derült ki a rendezvényen.

Esti sízés Eplényben Forrás: siarena.hu

A legújabb beruházások

A Mátraszentistváni Síparkban 2018-ban felépült hazánk legmodernebb négyszemélyes ülőliftje. Látványos földmunkákkal víztározókat alakítottak ki, sípályát hosszabbítottak. A tározókat automata vezérlésű szivattyúaknákkal egészítették ki, így a csapadékban bővelkedő időszakokban előre el tudnak raktározni a hóágyúzáshoz szükséges vízmennyiséget.

Az Eplényi Intersport Síarénában megvalósult fejlesztések közé tartozik, hogy a 7-es pálya 500 méterrel lett hosszabb, illetve 10 méterrel szélesebb, így Magyarország legnagyobb kezdő és családbarát pályája található Eplényben. E pálya mellett épült meg a kétüléses sífelvonó, melynek alsó állomásánál közel 1,5 hektáron 400 gépkocsi befogadására alkalmas parkoló került kialakításra. Két új ratrakot vásároltak, 2017-ben 5 új hóágyú, 2018-ban további 3 új hóágyú került beüzemelésre, ezzel bővítve a Síaréna hóágyú arzenálját 52 darabra.

A Sátoraljaújhelyi Zemplén Kalandparkban a meglévő 11 hóágyú és két ratrak mellé további három darab SuperSnow 900A típusú félautomata hóágyút és egy darab PistenBully 600 típusú ratrakot szereztek be. Ez a létesítmény évi 230 ezres látogatottságot elérő szabadidős központtá vált, cél a félmilliós vendégszám elérése. Mátraszentistvánban, Eplényben és Zempléni Kalandparkban készülnek a nyári attrakciók további fejlesztési tervei.

Kékestetőn is több fejlesztés valósult meg, itt állami támogatás nélkül. A 2018/2019-es síszezonban vezetik be a korszerű Skidata beléptetési rendszert, így lehetővé válik Magyarországon elsőként a síjegyértékesítő automatán keresztüli jegyvásárlás. A síkölcsönzőben új Dynastar sílécek és snowboardok beszerzése történt meg. Több hazai pályán terveznek beruházásokat.

Kékestető Forrás: sielok.hu

Tervezett fejlesztések

A Normafa sípálya fejlesztései kivitelezés fázisába kerültek, miután idén 2018. szeptember 10-én a Hegyvidéki Önkormányzat kérelmére, az illetékes Pest Megyei Kormányhivatal Érdi Járási Hivatala határozatában megállapította, hogy a Normafa Park téli sport koncepció keretein belül a tervezett sífutó és szánkó pályák kialakításának jelentős környezeti hatása nincs, így a szükséges vízjogi engedélyezési szaktervek elfogadása után a tevékenység megkezdhető. Az önkormányzat ez alapján a szükséges infrastruktúrát a következő év elején ki szeretné építeni, és legkésőbb 2019-20 telén a hópótlással és világítással ellátott pályák üzemeltetését megkezdeni. Ezzel párhuzamosan készül az új Normafa Kapuja fogadóközpont, amely a tervezett lesikló pályához szükséges infrastruktúrát és víztározót biztosítja. A lesiklópálya tervezett indulása 2020-21 telén várható, a szükséges engedélyek beszerzése után.További sípályák, amelyek fejlesztéséről kormányhatározat született, így a tervezési fázis hamarosan megindulhat: Dobogókő: 980 millió forintos beruházás, Visegrád: 600 millió forint a Nagyvillám Sípálya infrastrukturális és szolgáltatási fejlesztésére, Kékestető esetében pedig a kormány elfogadta a Kékestető fejlesztési programjának elkészítéséről szóló előterjesztést.

Forrás: turizmus.com