MEGOSZTÁS
Forrás: pixabay.com

Vannak olyan szokások, amikkel magunkat pusztítjuk, – akár fizikailag, akár lelkileg – amikor figyelmen kívül hagyjuk a testi szükségleteinket vagy éppen ártunk mindenféle egészségkárosító dologgal. Lehet ez dohányzás, alkohol, egyéb tudatmódosító szerek vagy akár nagyobb mennyiségű cukor fogyasztása , de a saját mércénk szerint túlzásba vitt sport is hathat károsan, sőt, egy általunk egészségesnek gondolt táplálkozási formával is érhetünk el ellenkező hatást – írja Horváth Kata, aki három tippel segít leszoktatni bennünket ezekről az ártó szokásokról.

Forrás: Unsplash/Sajjad Zabihi

1.Ne tagadjuk le őket! Ne azt keressük, miért szokásunk például a dohányzás, hanem fogadjuk el a tényt, hogy cigizünk. Ez az első lépés.

2.Gondoljuk át, mit veszítünk azzal, ha nem szokunk le a rosszról! Nemcsak oka, hanem következménye is van szokásainknak. A rossznak rossz. Maradva a dohányzásnál például sok pénzt vesztünk vele, esetleg számos betegségünk alakulhat ki, hamarabb halunk meg… Vegyük tehát sorra ezeket!

Forrás: pixabay.com

3.Vegyünk számba, hogy mit nyerünk általa! Mint mindennek, a rossz szokásoknak is nemcsak negatív, hanem pozitív hozadéka is van. Például közösséghez tartozhatunk általa. “Amikor valamin változtatni szeretnénk, sikerült elfogadni, és felismertük, mi az, amit veszítünk, az esetek nagy részében ezen a ponton jön a megrekedés, mert nem értjük, miért nem tudunk változtatni.  A nyereséglistát végiggondolni pont olyan fontos, mint az előző kettőt. Senki sem ostoba annyira, hogy csak úgy magától boldogtalan akarjon lenni” – állítja Horváth Kata a varázsfuvola blogban.

Végezetül: Ha már tudjuk, hogy mit nyerünk és mit veszítünk általa, el fog dőlni a mérleg nyelve, és könnyebb lesz a rossz szokások elhagyása felé indulni.