MEGOSZTÁS

Egyeseknek elég csupán néhány óra, mások akár heteken keresztül is „izzadhatnak”, mire nyaranta elérik az áhított napbarnított bőrszínt. Egy azonban közös: mindannyian szeretnénk minél tovább megőrizni bronzbarnított külsőnket. Fogadjuk meg a mesterszakács tippjeit, használjuk ki a késő nyári nap sugarait is, és idén nem lesz szükségünk önbarnítóra karácsonyig!  

A napbarnított bőr egészséges, karcsú külsőt kölcsönöz, ráadásul a bőrhibákat is elfedi, nem csoda, hogy szeretnénk minél tovább megőrizni a bőrünkön is a nyár emlékeit. Szerencsére számos egészségesebb és természetesebb módja is van a hosszan tartó barnaságnak, mint például a szolárium. A legegyszerűbb, legegészségesebb és legízletesebb megoldás, ha belülről támogatjuk bőrünk barnaságát! Persze a leghatékonyabb, ha ezt kiegészítjük egy-egy késő nyári, őszi napozással is, mellyel ráadásul a D-vitamin raktárainkat is hosszabb ideig tarthatjuk ideális szinten.

Vitaminok és antioxidánsok a bőr egészségéért

A megfelelő vitaminok és antioxidánsok bevitele nemcsak a bőr fiatalságának és egészségének megőrzésében játszanak elengedhetetlen szerepet, hanem a gyönyörű, barna bőr kialakulásában és megtartásában is. Dr. Horváth Marianna, a Spirit Hotel főorvosa szerint ebből a szempontból a legfontosabbak az antioxidáns hatású vitaminok, mint például a C és az E vitamin, melyek lekötik az UV sugarak révén keletkezett szabadgyököket, s ezzel segítenek megelőzni a bőr öregedését, megőrzik a bőr rugalmasságát, és elősegítik a regenerációját. C-vitamin utánpótlásért nyúljunk homoktövisért, csipkebogyóért vagy kiviért, az E-vitamin szükségleteinket pedig legjobban magvakból és növényi olajokból elégíthetjük ki bőségesen. Az olívaolaj és egyéb hidegen sajtolt olajok ráadásul egyensúlyban tartják a bőr optimális zsírtartalmát, megelőzve a hámlását.

Karotinoidok a jó színért

A karotinoidok fogyasztása segít az egészséges, aranybarna bőr kialakulásában és hosszan tartó megőrzésében is. Borda Attila, a Spirit Hotel mesterszakácsa bátran buzdít a legismertebb barnító étel, a sárgarépa fogyasztására, mely magas béta-karotin tartalmának köszönhetően nemcsak véd az UV-sugarak káros hatásaitól a melanin termelés elősegítésével, hanem segít kialakítani és megtartani a bőr természetes barna színét is. Hasonlóan gazdag béta-karotin forrás például az édesburgonya, cékla, sárgadinnye, spenót, sütőtök, kajszibarack, kelkáposzta és rebarbara is. A béta-karotinnál erősebb antioxidáns a likopin, mely az olyan vörös színű növényekben fordul elő, mint a paradicsom, görögdinnye, csipkebogyó vagy a grapefruit – magyarázza a mesterszakács. Ezeknek a könnyű nyári alapanyagoknak ráadásul szinte végtelen felhasználási módja létezik, mind ételként, mind pedig italként is fogyaszthatjuk a hőségben.

Hidratálás a feszességért

Az egészséges bőr és a hosszan tartó bőrszín megőrzésének alapja a külső-belső hidratálás. A megfelelő mennyiségű folyadék ugyanis garantálja a feszességet, frissességet, a jól hidratált bőr pedig tovább megőrzi a napbarnított színt, hiszen nem hámlik. Így a legfontosabb: mindig ügyeljünk a bőséges folyadékfogyasztásra! A szénsavmentes ásványvíz mellett azonban vannak izgalmasabb alternatívák is a kellő folyadékbevitelre. Próbáljuk ki a Spirit Hotel mesterszakácsának különleges, barnító hideg gyömbéres sárgarépaleves receptjét mandulatejjel, amelyet előszeretettel készít a nyári-őszi időszakban a hotel vendégeinek. Ha összefutott a nyál a szánkban, vegyük az irányt Sárvár és a Spirit Hotel felé, ahol nemcsak az ínycsiklandó barnító fogásokat kóstolhatjuk meg, hanem a kültéri medencék partján festői környezetben még tovább élvezhetjük a nyári nap sugarainak kényeztetését.

Borda Attila, a Spirit Hotel mesterszakácsának hűsítő-barnító receptje

Hideg gyömbéres sárgarépaleves mandulatejjel

Reszeljünk le egy darab sárgarépát, majd páruljuk puhára mandulatejben. Ízesítsük reszelt gyömbérrel, ananászlével, és bolodítsuk meg valamint pár csepp olívaolajjal is. A jól összekevert mixet turmixoljuk le, pihentessük a hűtőben és fogyasszuk

Forrás: spirithotel.hu