MEGOSZTÁS
Forrás: pixabay.com

Naptejek, fényvédős (SPF) krémek, kalapok és más védőruhák segítenek bennünket abban, hogy a nap káros sugaraitól védjük a bőrünket. Egy közelmúltbeli kutatás azonban rámutatott arra, hogy az étkezésünk, elsősorban a vacsoránk is befolyásolja bőrünk védekező- és regenerálóképességét.

Forrás: pixabay.com

Ez télen is fontos, hiszen a nap bőrt károsító sugarai ilyenkor is megteszik kedvezőtlen hatásukat.

Először is vacsorázzunk minden nap. Másodszor: két nagy étkezésünk legyen naponta. Harmadszor, de nem utolsó sorban: felébredés után reggelizzünk.

Forrás: pixabay.com

A tanulmány szerint főleg a nappali étkezés segít az UV-károsodáson, de a jó időben megválasztott vacsora is. Ugyanis ha túl későn fogyasztjuk el a vacsorát, az egyik enzim, az Xeroderma pigmentosum (XPA) csoport, nem javítja az UV-károsodást szenvedett bőrt. Ha túl későn vacsorázunk, az XPA aktivitási ciklusa eltolódik, és korlátozza a bőr javítását és védelmét másnap. Ezért javasolt este 7-ig vacsorázni, az éjjeli nassolást hanyagolni, és minden nap SPF-s krémet használni.

1 hozzászólás

Comments are closed.